DAGENS DIIKT!!




ETT ORD....


-ett ord
-en tår
-en kyss
-två hjärtan
-en kärlek




KÄRLEKENS UNDERBARA TING

Visst vill man vinna miljoner och känna sig rik och oerhört glad
Jag tror att tanken är så att vi tycker detta lite överlag
Pengar är ett måste men är det nödvändigt att kämpa så hårt
Är det inte viktigare att kunna säga att det är vårt

Girighet är ju naturligtvis en sjukdom och borde behandlas
Men det finns inget botemedel så att man riktigt förvandlas
Utan det som är viktigast i en människas liv idag är att bli rik
Man bryr sig inte om glädjen i livets otroliga akrobatik

Jag vet det är pengarna så får vår värld att riktigt rulla runt
Visst finns det andra värden i livet, detta är inte riktigt sunt
Kan man värdera kärlek bland oss alla, eller se ett litet barn le
Nej, det är som om man hade en trollformel, inte att få utan att ge

En värld som innehåller en dröm av kärlekens underbara ting
Tänk att kunna erbjuda vår planet en härlig blomstring
Men ha förtröstan så tror jag att livet kan gestalta sig väl
Man kan har ett rikt liv ändå, bara man vårda innerligt sin själ






VAD VORE VÄRLDEN UTAN KÄRLEK


Jag kommer ihåg kärlekens den röda, den sköna,
den underbara
Många har fått uppleva denna känsla i en människoskara
Vad vore världen utan kärlek, då skulle snart allt vara över
För hur man än ser på det, så är det kärlek alla behöver

Kärleken är ett spektrum av känslor den glimmar i varje
människosjäl
Ett fantastiskt botemedel som gör oss alla så innerligt väl
Man kan skåda den genom ögonen och i dina varma händer
Detta är något globalt och finns i alla världens länder

Tänk att du fann den kärlek du har letat efter i alla år
Det är något himmelskt det rullar på din kind en glädjetår
Den glädjen att kunna ge kärlek är en jordisk ynnest så stor
Kärleken blev först förmedlad till barnet genom sin mor

Så håll fast i den kärlek du har, för det kan komma hårda tider
Vi vet att för många är kärlekslösa och hur alla lider
Den bästa kuren är en dos kärlek, förlåtelse och tröst
Detta känns någon gång i varje människa, kärleken borde få
din röst





DU, MIN ÄLSKADE!!

i dina ögon drömmer jag mig bort,
jag lever och är plötsligt inte längre någon av min sort
problem , ångest allt ur världen
det är du som hjälper mej fram längs den långa vägen
livet kallas den och snårar till ibland,
men det går alltid komma fram bara du fortsätter hålla min hand
fortsätt le,dra mej fram, tvinga mej upp
se till att jag lägger mej ner i sängen på kvällen, stiger upp med tupp
utan dej skulle ja ligga djupt begravd i kista,
för du min finaste, du är min enda livsgnista




PLANTERA I DITT HJÄRTA KÄRLEKENS UNDER

Den som har kärleken har allt på denna vår jord
För hur man än ser blir det vårt viktigaste ord
Låt alla dina känslor svalla som vågorna på en ocean
Ditt skönhetssinne blir lika vacker som en röd tulpan

Fånga kärleken i flykten låt den aldrig flyga dig förbi
För den ger dig energi från livets otroliga skafferi
Låt ingen gå kärlekslös utan skänk tankar och empati
Många lider i onödan, tyvärr får de ingen som helst sympati

Kärleken har så många tentakler, den griper tag i varje själ
Denna eld svalnar aldrig och har inga som helst ålderskäl
Den borde få komma in i allas hjärtan och stanna kvar där
Ingen kan någonsin säga att det är en förlustaffär

Så plantera i ditt hjärta rader av kärlekens magiska under
En atmosfär av glädje och skratt i de bästa av stunder
Tänk när man får ett gensvar och allt liksom bara bli härligt
Det är som en sång som alla sjunger riktigt konstnärligt






ALLT FÖR KÄRLEKEN


Allt för kärleken där vi kan växa till något stort
Vi lever för den sanna kärleken, det har vi alltid gjort
Bland vardagens bekymmer ser vi en ljus horisont
Kärleken är fastankrad, absolut ingen kameleont

Man kan gå genom eld och vatten för att nå detta
Det klart att man tycker att det är det rätta
Att kunna titta i någon ögon och se dennes själ
Det är det som gör oss människor så innerligt väl

För hur hårt det än blåser så är den fast i vårt hjärta
Ibland kan det också innebära en obeskrivlig smärta
Men hjärtat läker snabbt och snart kommer nya vårar
När man har begrundat detta och torkat sina tårar

Kärleken är grunden till vår tillvaro på denna jord
Det behövs bara en blick inga bevingade ord
Så mottot blir, allt för kärleken för i morgon kan det vara över
Då hoppas vi att det är kärleken vi möter, för det är det
alla behöver




ÄLSKA MIG


Älska mig på våren när allt blir nytt och grönt
Älska mig om sommaren när allt blir så där skönt
Älska mig om hösten, när färgerna lyser om varje blad
Älska mig om vinter, när snön faller, då blir jag glad

Älska mig när jag är lycklig, men även när jag är ledsen
Älska mig när jag är snäll och när jag ibland är överlägsen
Älska mig om jag är stilig men även när jag känns ful
Älska mig när jag börjar bli så där nikotin- gul

Så älska mig när det regnar eller när solen skiner
Även när du känner dig som ett par diskmaskiner
Så älska mig till sista andetaget och när livet är slut
Då behöver du inte säga något eller göra några panikbeslut



mycket mycket fina dikter tycker jag, var bara tvungen att lägga in dom! (a)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0