fråga

FRÅGA:
/s
om gör ve mig:
kan inte du beskriva hur du brukar sminka dig till vardags? snälla? :) /s
SVAR:
jo självklar kan jag göra de!!
såhär gör jag: först så börjar jag med att ta en nivea ansiktskräm i ansiktet. [ingen bild :(]
sen tar jag en concealer om jag t.ex. har nån finne eller om jag är mörk under ögonen o.s.v.
från make up store
sen tar jag en kräm på typ näsan och lite i pannan för att jag är tor.. 
från make up store
Se hela bilden
efter de så tar jag foundation..
kan man köpa på t.ex. hm, kicks o.s.v.
när jag har gjort de så tar jag solpuder...
från HM.... hade alltid de innan... sen gillade jag inte de mer... men ärligt .. nu börjar jag gilla et mer och mer...:)
LAGOM ÄR BÄST!!
sen tar jag oftast (inte alltid) lite rouge..
kan man köpa på t.e.x. hm , kicks o.s.v.
Se hela bilden gillar denna mycket....:)
när jag har gjort de så tar jag och målar mina ögonbryn...
det gör jag med två olika ögonskyggor..
från make up store..
inte denna färgen utan en bege STAVNING* färg.. och en röd/brun färg..
jag blandar dom och sen drar jag borsten på ögonbryna... innan när jag hade mörkt hår så tog jag mer av den mörka och nu när jag har ljust hår så tar jag mest av den ljusa färgen!
när jag har gjort det så tar jag ett puder
-det gör jag bara för att jag inte ska bli så blank i ansiktet.
från make up store
Se hela bilden
när jag har gjort de också så är det bara en sak kvar...
MASCARA..... jag har två som är skit bra.. och en ny som suger k*k
= BÄST =BRA = SKIT
om jag vill ha mycket mascara nån dag så tar jag först den vita sen tar jag den svarta från den mascaran i mitten..., och så ibland typ oftast så tar jag den som är skit dålig och sen så tar jag den i mitten och fixar till allt...)
ja... det är alltså så jag sminkar mig.
hoppas att du blev nöjd med svaret!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0