just you

jag sitter här.
och jag vet att du inte vet.
jag önskar att du visste.
jag tänkte inte mig dig så.
jag hade en annan bild.
är så splittad.
vet inte vad jag ska tro.
vet inte vad jag vill.
eller vad jag nu ska tänka.
ingen vill det mer än jag.
och inte jag heller.
tror jag.
det är kanske dummt.
det är nog idiotiskt.
varför skulle jag.
det vore inte bra.
inte alls.
du vill nog inte heller.
jag är krossad.
jag vill veta så mycket.
mycket mer.
blir nästan förbannad.
finns två delar.
två delar av mig.
en gillar dig.
den vill förstå dig.
förlåta dig.
se dig.
prata med dig.
lyssna på dig.
lyssna på varför.
varför detta hände.
en annan del av mig.
den vill inte alls.
den vill inte höra.
den är arg.
den är förbannad.
den vill inte alls lyssna.
den vill inte se.
den vill glömma allt.
och låssas som att de aldrig skett.
och aldrig mer sker.

är vi lika.
troligt vis ej.
skulle jag önska de.
det blir nog ett nej.
varför gjorde du såhär.
tänk vad du har missat.
och missar.
tänkte du på de.
ångrar du dig.
finns jag i dina tankar.
vill du att jag finns där.
undrar hur livet hade sett ut.
hade det vatt annolunda.
skulle jag varit udda.
eller berömd.
det vet ingen.
för ingen lät det hända.
är jag glad för de.
ja.
kanske.
eller kanske inte.
får se.
nu är jag inte mogen nog.
eller.
blir jag någonsin de.
undrar.
finns de fler som undrar.
jag är inte allt.
det är fler än jag.
det vet jag.
eller är det en dröm.
hur kunde du.
varför göra så.
UNDRAR.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0